4. oktober 2008

Lørdagsoppdatering

Ja da er det vel tid å vise frem hva jeg har fått gjort den siste uke. Er blitt ferdig med Nutkin sokkerne. Litt vanskelig å vise mønsteret da sokkerne er grå, men jeg skal strikke et par til i en annen farge. Jeg likte det mønster veldig godt. Lett å strikke:)


Ellers har jeg begynt på Cobbelstone. Den blir strikket i grønn Lima fra hjertegarn og jeg er veldig spent på den.. Har ikke kommet så langt på den enda, men har fått et par votter ferdig nå idag.
Nå har jeg masser som jeg må få festet tråder på. Det er problemet, jeg hater å monterer ting.. men jeg skal skjerpe meg.Må sette meg en dag og ta alt frem og feste tråder.


Votterne var lette å strikke og jeg tror jeg skal strikke flere i det mønster. Nesten så man kan huske det i hodet.. Ingen fare for at jeg skal fryse på hender og føtter til vinteren. Men nå har jeg så lyst å begynne på sjalet som var i pakka fra sjalsklubben. Tror ikke jeg kan holde fingerne vekk lengere.

7 kommentarer:

  1. Flotte sokker og votter.Enkle å strikke sier du,hmm har aldri prøvd å strikke votter og sokker jeg.Syntes det ser alt for vanskelig ut.

    SvarSlett
  2. Så flotte de vottene var. Sokkene også forresten.
    Godt å ikke fryse nei.
    Det begynner å komme seg her også. Den ene ovnen er på plass. Men må vaskes, den har stått i uthuset lenge, og det må males litt på muren rundt pipehullet.
    Godt med sol i dag, varmer så godt gjennom vinduet her jeg sitter og blogger.
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  3. Så hærlige sokker og votter. Som du sier " ingen fare for at du skal fryse til vinteren" Har kosa meg i bloggen din og likte godt loppisfunnet ditt med kanne og tilbehør. Ha en flott søndag :)

    SvarSlett
  4. Gensaren blei fin den. Veit akkurat kva du snakkar om når du seier du er lei av mønsterstrikk.... Eg er einig at mønsteret på nutkin sokkane er greitt å strikke. Er neste ferdig med mitt første par. Dei blei fine i grått, sjølv om mønsteret ikkje er så godt å sjå. Du får ha ein god søndag.

    SvarSlett
  5. Hei igjen.
    Håper du har en god dag.
    Her er det fyr i ovnen og dataen i fanget. Har svart på en utfordring i dag. Har bl.a. sendt den videre til deg. Håper du tar den.
    Ha det riktig godt :)

    SvarSlett
  6. Kjempe flotte ting du har laget, lekre votter :D

    SvarSlett
  7. Det var godt å høre at det har ordnet seg med trygd. Nå kan du konsentrere deg om å bli bedre og slipper å tenke at du må prøve å komme på jobb.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett