8. desember 2008

Tid for oppdatering i denne julestri:)



Må innrømme jeg følte meg litt som denne damen i dag morges....
Jeg er ikke glad i søndager, men du verden så trøtt og slapp jeg følte meg på denne mandags morgen......
Men det er vel noe jule rengjøring som burde taes..
Pleier ikke vaske rundt før til våren.. men jeg får nok prøve å få tatt litt:)


Av håndarbeid har jeg fått ferdig noen små barnesokker. Barnebarna til naboen skal få dem. Har jo en del restegarn så jeg håper få ferdig to par før helgen:) De går jo så fort med slike små sokker:) Sjalet mitt kommer det bilde av neste gang. Begynner å bli drøye pinner så det går litt tregt.


Ellers får jeg lest en del. Må innrømme jeg har begynt å slå av tven om kvelden. Synes det er så koselig å krype opp på sofaen og nyte en bok. Iøyeblikket er det denne jeg holder på med:)



Ja dette er jo en smart måte å komme igjennom jula på:)
det går litt fortere da. Nei da har bestemt meg til at jeg rekker alt akkurat som jeg gjorde siste jule og jula før det:)
Er på tur iallefall og fått kjøpt de fleste julegaver og ribba er til og med kommet i hus. Juletreet er pyntet også, så jeg er vist på god tur.
Julekakerne er kjøpte i år. Bestemte meg til det da jeg ikke orker noe stress og jeg har en 17 åring i huset og han gidder ikke være med på noen julebakst i år.

7 kommentarer:

  1. Så enig, så enig. Jula kommer uansett. Det er viktig å nyte førjulstiden, og ikke bare stresse i vei. En får gjort det en skal allikevel. I år har jeg også tenkt å kjøpe alle julekaene, dvs de få vi trenger. Jeg får i grunnen et mer avlappet forhold til det hele jo eldre jeg blir :)

    SvarSlett
  2. Nei stresse til jul er da bare tull. Har en fått kjøpt gaver, handlet inn mat og tatt den vanlige rengjøringen så kan jula komme.

    SvarSlett
  3. Ser ut som du har fått unna mye av juleforberedelsene. Trodde du ikke skulle gjøre noe særlig før etter den 11.? Men det er godt med alt som er gjort.
    Har siste av fire nattevakter til natta, og så skal jeg rydde og gjøre i stand til selskap på fredag. Men det blir jo noe julepynting også. Så da får jkeg tatt to fluer i en smekk, som de sier.
    Ha ei flott uke :)

    SvarSlett
  4. Du har helt rett jul blir det uansett.Jeg skal kjøpet noen julkaker ,men litt jule gotter skal jeg lage.
    Flotte sokker du har laget.

    SvarSlett
  5. Jula kommer, og jula går igjen....
    Men jeg er litt snål sånn, jeg LIKER faktisk den hektiske tiden før jul. Jeg liker ellers ikke å bake, men julekaker må jeg bare.... Og det er noe som jager meg igang når det gjelder vasking også, ....
    Ha en fortsatt fin uke, dorthe

    SvarSlett
  6. Har en utfordring til deg på bloggen min.
    Ha en god dag :)

    SvarSlett
  7. Så flotte sokker du har strikket.
    Vindensskygge har jeg lyst til å lese jeg også.Hvordan synes du boken var?Ønsker deg en flott adventstid.

    SvarSlett