8. juli 2011

kreativiteten øker.


 Var en tur på Hadeland glassverk og det var 30 prosent på garn. Jeg måtte bare ha med meg noen nøster med Mirasol. Alpakka. Var innenom honning huset også og da ble det litt honning da.
 Litt sommer te ble også med hjem i posen. Det er jo fortsatt et  ustabilt sommervær, men det står sommer på kalenderen så jeg gir ikke opp.
 Har jo totalt dilla på slike småfigure og disse to måtte jo komme og bo hos meg.. De er plasert i horsentiaen og er derene vindmøller når det blåser.

 På steinrøysa er noen av alle hagetingene mine plasert.. Frosken kjøpte jeg på nille på tilbud..må bare slike ting. Om det er så pent, det vet jeg ikke, men jeg synes det gir hagen litt personlig preg.
 Denne lille karen kjøpte jeg i honninghuset på hadeland glassverk.. nydelig rosa med røde prikker, og noen digre øyne..

 Denne henger utenfor inngangsdøren min og jeg synes den er blitt helt fantastisk. Det er flere planter som er satt sammen. Den trives åpenbart veldig godt der.


 Tomatplanet er blitt kjempestor og jeg er veldig spent på om det kommer tomater på den. Den er iallefall kraftig og blomster begynner og komme. Håper jo på et par tomater kanskje.
 Et blomster hav i to store bøtter. Egentlig er det ganske utrolig det er kommet så mange blomster..Det har jo regnet mye, men de siste dager har det kommet noen gløtt med sol og det er ikke mye som skal til før det blomstre.
 Så var det strikkingen da. Disse selbuvotter ble jeg ferdig med i dag og dem skal jeg strikke flere av. Tenkte jeg skulle prøve litt flere farger. Strikket dem av Mor åse garn og det fungert fint. Liker det garnet veldig godt.
 Fana inspirerte sokker. Mor Åse garn igjen. Fersken og hvit. Hadde litt resten som måtte brukes.
 Fly Fly votterne kommer jeg alltid tilbake til. Har strikket flere av dem. Denne gang ble det silja garn, men de ble en liten damestørrelse så jeg skal prøve strikke dem i litt tykkere garn.
Et helt enkel trekantsjal.. Hadde litt lite garn så det ble nok litt lite, men brukes kan det. Nå har jeg igang sokker og forsatt telemarksgenseren.. noen ganger går alt litt tregt, men tror jeg har kommet godt igang nå. Har fått meg litt bedre lys i strikkekroken min, så da er det bare å sette igang.

2 kommentarer:

  1. Du har jo fått produsert mye syns jeg! Flotte blomster og søte figurer. Mor Åse-garn har jeg ikke prøvd, men det skal jeg forsøke også.

    SvarSlett
  2. Det tvinnes ikke mye tommeltotter hos deg ser det ut for. Her foregår det litt av hvert.
    Morsomme dei figurene dine. Har ikke noen slike selv, passer ikke helt inn hos meg. Men det gør det nok hos deg.
    Flotte sokker og votter her også.
    Håper sola skinner i morgen så en kan få litt glede av landsbymakedet.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett